Priser & Betalning

 

Vid beställning via Webbplatsen gäller de priser som anges på Webbplatsen. Priser anges i svenska kronor och är inklusive moms. Priserna inkluderar inte fraktavgifter, som anges separat. Det är totalsumman som ska betalas.

Vi använder oss av Klarna Checkout i kassan där man väljer att betala på ett snabbt och säkert sätt med banköverföring eller kortbetalning (Visa och Mastercard).

Avtal & Beställning

 

För att kunna beställa på Webbplatsen måste Kunden ha fyllt 18 år och bo i Sverige. SalSal Trading AB accepterar, enligt svensk lag, inte kreditköp till personer under 18 år. SalSal Trading AB förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller ändra en Kunds beställning (exempelvis om Kunden uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar).
För att kunna göra ett köp via Webbplatsen måste Kunden acceptera Villkoren. Genom att acceptera Villkoren förbinder sig Kunden att följa Villkoren i sin helhet, samt godkänner att denne tagit del av informationen om personuppgifter och samtyckt till användningen av personuppgifter och cookies enligt SalSal Trading AB Integritetspolicy. Ett avtal om köp ingås först när SalSal Trading AB bekräftat Kundens beställning och Kunden mottagit orderbekräftelse från oss per e-post. SalSal Trading AB uppmanar Kunden att spara denna orderbekräftelse för eventuella kontakter med vår kundservice. Om beställningen återkallas så kommer SalSal Trading AB att återbetala alla eventuella betalningar som Kunden eller dess betal- eller kreditkortsföretag har gjort avseende beställningen.

Avbeställning

 

Avbeställning av order är möjlig utan kostad för kund fram till den tidpunkt ordern effektuerats i samband med att vi skickar ut orderbekräftelsen. Avbeställning efter det att ordern effektuerats är ej möjlig. Du som kund är i fall vi effektuerat din order i samtliga fall skyldig att mottaga försändelsen. Det kan dröja upp till 30 minuter innan orderbekräftelse har skickats till din uppgivna mail adress på bekräftelsen. Kolla så att inte mailet hamnat i din “spam” box eller papperskorgen av misstag. Om du trots detta beställer på nytt innan du fått orderbekräftelsen räknas detta som en ny order och vi kan inte garantera att vi kan stoppa dubbelbeställningar pga högtryck på order. Kontakta oss därför först på mail innan du lägger en ny order så vi kan kolla om det gått igenom eller inte.

Leveranssätt

 

Varor som finns i lager levereras normalt inom det antal arbetsdagar som anges på Webbplatsen. 

Den förväntade leveranstiden av varan framgår av orderbekräftelsen, i kassan och/eller på den aktuella varusidan på Webbplatsen. Vid kampanjer/veckans deal kan det ta något längre tid. Om inte annat särskilt avtalats och en leverans tar mer än 30 arbetsdagar och detta inte beror på dig som Kund har du rätt att häva köpet. Du väljer själv den fraktmetod som du önskar i kassan, antingen Mypack collect, som levereras till ombud eller Mypack Home (hemleverans) som levereras direkt till dörren. Vill du ha ditt paket skickat till ett specifikt ombud skicka din förfrågan tillsammans med ordernummer till vår support.

Om paket ska lösas ut ska Kunden göra detta inom den tid som anges i aviseringen. Paket ska normalt hämtas ut personligen med giltig legitimation och ordernummer. Kunden får alltid en avisering som visar var och när paket ska hämtas. Avisering kan ske via e-post, vanlig post samt om Kunden lämnat mobilnummer, även via telefonsamtal eller SMS. Tänk på att posten tar ut en avgift för att ändra mottagare och eller adress så försök att alltid uppge korrekt adress vid beställnings tillfället. Om man inte gör detta så måste man betala denna avgift direkt till oss för att vi ska kunna ändra.

Ej uthämtad försändelse & Skadat Gods

 

Om du inte hämtar ut paketet har SalSal Trading AB rätt att debitera en avgift om 300 SEK för nedlagt arbete och fraktavgifter.
Observera att du måste hämta ut ditt paket för att utnyttja din ångerrätt. Om godset är skadat vid leverans så ska du be posten notera detta och göra en reklamation på plats. Märker du först att godset är skadat när du kommer hem så ska du kontakta oss direkt på info@greenbay.nu och ta en bild med din mobil på skadan och bifoga denna i mailet till oss.

Kampanjer & Erbjudanden

 

SalSal Trading AB kan från tid till annan erbjuda kampanjer på Webbplatsen som kan ha förmånligare villkor än vad som framgår av dessa Villkor. Dessa förmånligare villkor gäller så länge kampanjen är aktiv och för de specifika varor som anges av RawFoodShop i samband med kampanjen. SalSal Trading AB förbehåller sig rätten att när som helst återkalla sådana kampanjer. Vid avslutande eller återkallande av en kampanj gäller dessa Villkor utan ändringar. Erbjudanden på specifika varor på Webbplatsen gäller under en begränsad tid och så länge lagret räcker.

Ångerrätt

 

Vid köp av varor på Webbplatsen gäller alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att Kunden har rätt att ångra sitt köp genom att meddela SalSal Trading AB detta inom 14 dagar från det att Kunden eller Kundens ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen).
Ångerrätten gäller inte för följande typer av varor:
Varor med bruten försegling (exempelvis kosttillskott, kosmetiska produkter, elektronik, vågar och liknande produkter) varor som snabbt kan försämras eller bli för gammal (exempelvis kosttillskott, hälsokost och andra livsmedel) Om varor som inte omfattas av ångerrätten returneras till SalSal Trading AB och kunden vill få produkten åter skickad till sig debiteras kunden 99 kronor för detta. Om kunden inte hör av sig om nytt utskick inom 30 dagar förverkas rätten till produkten som kasseras. Retur får ej ske mot postförskott eller efterkrav. Om varorna inte ankommit till RawFoodShop 14 dagar efter meddelande om ånger, anses kunden ha accepterat köpet.

Kampanjer & Erbjudanden

SalSal Trading AB kan från tid till annan erbjuda kampanjer på Webbplatsen som kan ha förmånligare villkor än vad som framgår av dessa Villkor. Dessa förmånligare villkor gäller så länge kampanjen är aktiv och för de specifika varor som anges av RawFoodShop i samband med kampanjen. SalSal Trading AB förbehåller sig rätten att när som helst återkalla sådana kampanjer. Vid avslutande eller återkallande av en kampanj gäller dessa Villkor utan ändringar. Erbjudanden på specifika varor på Webbplatsen gäller under en begränsad tid och så länge lagret räcker.

Reklamationer & Returer

 

Fel vid leverans ska reklameras inom 14 dagar efter utlämningsdatum. Eftersom det är livsmedel måste man förvissa sig om att produkten är ok vid leveranstillfället. Livsmedel påverkas snabbt av yttre faktorer såsom ljus, kyla, värme osv. Våra livsmedel kan skifta i färg, smak, konsistens och utseende då vi hela tiden får in nya batcher ifrån olika skördar och sorter. Ekologiska produkter har en annan hantering och många sorteras för hand, varför det helt naturligt kan förekomma skal, kärnor eller rester från växten. Detta påverkar inte på något sätt kvaliteten på produkterna eller dess näringsinnehåll. Smaken kan även upplevas annorlunda än på tex konventionella produkter eller för att det är olika batcher. Vi kan inte hantera reklamationer pga att man inte gillar smaken utan det måste vara ett uppenbart fel på varan. Vi förbehåller oss rätten att undersöka varans kvalite med vår leverantör för att konstatera om det är fel på varan eller inte.

Återbetalning

 

All återbetalning sker inom 30 dagar. Det är Klarna som har hand om våra betalningar som återbetalar dig som kund. Om det drar ut på tiden kontakta dem direkt.